Trygg betalning
Fri frakt på order över 1500 kr för medlemmar!

Retur och reklamation

30 dagars returrätt

Returneringen går lätt med returblanketten/följebrevet du får med leveransen. Fyll i  returblanketten och skicka tillbaka paketet.

Köpet är inte slutgiltigt innan du granskat och accepterat produkterna du köpt. Därför har du 30 dagars returrätt efter att du mottagit försändelsen.

Om produkten du beställt har något fel eller behöver service, reparation eller andra nödvändiga åtgärder utan att det beror på användaren, tar Happy Angler ansvaret också för detta.

Returnering har en nominell returneringsavgift på 50 kronor, som kommer att dras av från det belopp som returneras/makuleras till kunden. Happy Angler kommer att ansvara för leveranskostnaderna för kunders returer som har orsakats av plocknings-, kvalitets- eller leveransfel.

 

Produkten kan returneras endast om:

• den är i sin originalförpackning som är i säljbart skick (inte heller förpackningen får bära spår av användning)
• den är oskadad
• den inte uppvisar tecken på användning
• produktens/förpackningens sigill och plastfilm är hela.

Fyll i returblanketten/följebrevet som kom med paketet och sätt med i returförsändelsen.

• Packa produkten eller produkterna i sin originalförpackning (förutsättning för returrätten).
• Packa med alla delar, tillbehör, bruksanvisningar, papper m.m. som kom med produkten.
• Bifoga returblanketten/följebrevet som kom med leveransen (eller en kopia).
• Produkterna i sina originalförpackningar kan gärna packas i den förpackning de levererades i.

Returnera inte paketet som brev även om det med avseende på storleken är möjligt!

 

Skicka produkter till adressen:

Happy Angler
Posti Oy
Dickursbyvägen 148, dörrarna D51-52
01530 VANDA
FINLAND

 

OBSERVERA OCKSÅ FÖLJANDE VID EVENTUELL RETURNERING:

- Om produkten inte kan returneras normalt med post, ansvarar kunden för returkostnaderna.
- Om du gör en produktretur från ett annat land än produkten levererades till ansvarar Happy Angler inte för returkostnaderna.
- Om den beställda produkten är stor kan kunden bli tvungen att ansvara för fraktkostnaderna.
- Se till att det ursprungliga ordernumret syns tydligt på paketet, så går hanteringen av returen så snabbt som möjligt på vårt lager.


Service- och reklamationsretur


Om produkten du beställt har något fel eller behöver service, reparation eller andra nödvändiga åtgärder utan användarens förskyllan, tar Happy Angler ansvaret för detta. För att reklamationen ska gå så snabbt som möjligt, var vänlig kontakta webbutikens kundservice.

Om du gör en produktretur från ett annat land än produkten levererades till, ansvarar Happy Angler inte för returkostnaderna.

 

Efter att du kontaktat vår kundservice (om inte annat överenskommits):

• Packa produkterna som ska servas eller som du reklamerar i sina originalförpackningar och sedan gärna i den förpackning de levererades i.
• Skicka med följebrevet du fick med försändelsen samt en kort beskrivning på felet.
• Kundservicen skickar ett returkort till dig som du kan klistra på paketet. Sedan kan du lämna paketet vid ett godkänt ombud för att returnera det. På det sättet står Happy Angler för returkostnaderna.
• Du kan också skicka returförsändelsen på annat valbart sätt. Men välj i så fall en försändelseform som kan spåras. Happy Angler ansvarar inte för försändelser som eventuellt försvinner på vägen till oss. Ett spårningsnummer garanterar att paketet du skickat kommer fram som det ska.

Skicka produkter för service/reklamation till adressen:

Happy Angler
Posti Oy
Dickursbyvägen 148, dörrarna D51-52
01530 VANDA
FINLAND

 

Återbetalning
Betalningen för returnerade produkter återbetalas senast inom 30 dagar efter att produkten mottagits på Happy Angler-webbutikens lager. Happy Angler kan vänta med återbetalningen tills produkten mottagits på Happy Angler-webbutikens lager eller tills kunden bevisat att produkten returnerats. Återbetalningen sköts av Klarna Ab.

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Missa inte exklusiva erbjudanden, rabattkoder och guider!