Stort sortiment!
Fri frakt på order över 1500 kr för medlemmar!

Våra kunders vanligaste frågor med svar

 

• Kan jag handla i webbutiken utan att registrera mig?

Ja det kan du! Beställningen kan göras som inloggad kund eller helt utan registrering. Vi rekommenderar att du registrerar dig i vår Happy Angler Club, eftersom det kostnadsfria medlemskapet ger många fördelar utan att du förbinder dig till någonting. Du kan läsa mer om Happy Angler Club här.

• Kan jag beställa genom att ringa er kundservice?

Vi tar tyvärr inte emot beställningar per telefon, eftersom valet av betalningssätt inte kan göras via ett telefonsamtal.

• Jag beställde men fick ingen orderbekräftelse - vad ska jag göra?

Vår kundservice hjälper dig gärna i sådana här situationer. Antagligen beror problemet på att systemet inte återförde dig till webbutiken efter betalningen och att din beställning därför inte registrerades. Kontrollera också skräppostmappen i din e-post. En del e-postprogram kan tolka vår orderbekräftelse som skräppost.

• Jag betalade precis min beställning och fick orderbekräftelsen - när skickas min beställning?

Vårt lager är öppet vardagar, med hänsyn till Finlands lätthelgdagar. Beställningarna skickas i regel antingen på beställningsdagen eller därpå följande arbetsdag, beroende på arbetssituationen på lagret. Observera att eventuella reor belastar logistiken avsevärt. När beställningen går från vårt lager i Brutuby skickar vi alltid ett separat meddelande med ett spårningsnummer till e-postadressen i beställningen.

• Jag har glömt mitt lösenord - vad ska jag göra?

Du får ett nytt lösenord genom att klicka på länken ”Glömt ditt lösenord?” på inloggningssidan och sedan följa de instruktioner du får till din e-post.

• Vad är en rabattkod och hur fungerar den?

Happy Angler använder rabattkoder i sin marknadsföring och för att belöna sina kunder. Rabattkoden är en kort bokstavs-/sifferkombination som matas in i Rabattkod-fältet på varukorgssidan och sedan aktiveras. Beroende på situationen kan rabattkoden berättiga kunden till t.ex. en vara på köpet, gratis leverans eller en procentuell rabatt. Rabattkoden måste skrivas in i exakt den form den angivits. Beakta även STORA och små bokstäver.

• När levereras min beställning?

Vi skickar ett spårningsnummer för varje försändelse och var paketet är kan också följas med på kundens egna sidor. Leveranstidtabellen beror på flera faktorer, bl.a. leveranssättet som valts vid beställningen samt de beställda produkternas lagersaldo.

• Kan jag beställa momsfritt i mitt företags namn?

Jadå! Vi kan leverera produkter utan moms om beställaren är ett företag utanför Finland som är momsregistrerat i sitt eget land. Skicka produktnumren till vår kundservice tillsammans med noggranna faktureringsuppgifter (inkl. VAT-nummer). När du betalat vår förhandsfaktura samlas din beställning på vårt lager och levereras till önskad adress som vanlig försändelse. En momsfri beställning måste till sitt värde vara minst 10 000 SEK.

• Hur lång är leveranstiden vanligen?

De produkter som finns i lagret vid beställningstidpunkten strävar vi till att skicka följande arbetsdag. Den vanliga leveranstiden till Sverige är från fyra till sex vardagar.

• Var ser jag om produkten finns i lager?

På produktens egen produktsida ser du lagerstatus, alltså hur många som finns i lager. Om produkten är en beställningsvara står det och produktens leveranstid på samma ställe.

• Kan jag få leveransen till en annan adress - eller till en annan mottagare?

Javisst! Du kan ange mottagarens uppgifter i samband med beställningen. Du kan också välja att hämta paketet på ett valbart Bring ombud, Bring paketbox eller DB Schenker ombud.

• Kan jag beställa utomlands?

Ja! Beställningar till Finland kan du göra på vår webbplats happyangler.fi och övriga länder betjänar vi via happyangler.com

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Missa inte exklusiva erbjudanden, rabattkoder och guider!