Stort sortiment!
Fri frakt på order över 1500 kr för medlemmar!

Kundservice

Har du frågor om betalningssätt, leveranssätt eller garantier?

På de här sidorna hittar du svar om vår webbutiks praxis.
Kolla också avsnittet Frågor och svar (FAQ)

Vid behov ger vår kundservice mer information per e-post. Du når oss på adressen kundservice@happyangler.se

Happy Angler-fiskebutikens kundservice arbetar vardagar finsk tid kl. 8-14. Vi strävar till att svara på alla meddelanden senast följande vardag.

Leveranssätt och kostnader

Gratis leverans på order över 1500 kr!* 

* Gäller endast leveranser med Schenker Ombud eller Posti PickUp Parcel.

Den normala leveranstiden för produkter ”i lager” är 4-6 helgfria vardagar. Beställningsvarornas (varor som ej finns på vårt lager i Finland) leveranstider varierar från fall till fall. Beställningsvarornas leveranstider finns angett på produktsidorna. Leveranstiderna kan påverkas och ändras under högsäsong. Du ser tillgång på produkten under Lagerstatus på respektive produktsida. Du får ett spårningsnummer när beställningen har skickats från lagret.

Leveranssätt

Posti: PickUp Parcel (hämtning från Bring ombud/paketbox) eller Home Parcel (Hemleverans)
Leveransen kommer till ett valfritt Bring ombud eller paketbox. Du får en avisering till mobil eller e-post. Du kan spåra ditt paket på Brings sida. Spårningsinformationen uppdateras inom 2-3 arbetsdagar efter att paketet har skickats.

DB Schenker: Hämtning från Schenker ombud eller Hemleverans
Leveransen kommer till ett valfritt DB Schenker ombud. Du får en avisering till mobil eller e-post. Du kan spåra ditt paket på Schenkers sida. Spårningsinformationen uppdateras inom 2-3 arbetsdagar efter att paketet har skickats.

 

Leveranskostnader



Schenker Ombud: 79 kronor (169 kronor för stora paket)
Hämtning från valfritt DB Schenker ombud.

Posti PickUp Parcel: 79 kronor
Hämtning från valfritt Bring ombud eller paketbox.

Posti Home Parcel (Hemleverans): 199 kronor
Leverans till hem på vardagar mellan kl. 8–17. Förhandsinformation om leveransen via sms. Paketen levereras till dörren utan kvittering, mottagaren meddelas när leverans har skett. 

Schenker Hemleverans: 249 kronor under kvällstid
Utkörning till hemadress med avisering. Leveransen sker vardagar vardagskvällar 17-22 (kvällstid).

OBS!
Beställningar som inte hämtas ut inom 14 dagar och som därmed returneras till Happy Anglers lager, berättigar Happy Angler till att debitera 299 kronor för behandlings-, administrations- och fraktkostnader.

Leverans till alternativ adress

Du kan också bestämma att beställningen levereras till någon annan adress än din hemadress, eller välja en helt annan mottagare. Leverans till en alternativ adress väljs i kassan, vid ruta "Leverans" tryck på "ändra".

Fraktförsäkring

Happy Angler försäkrar alla leveranser och paket. Om du lägger märke till att paketet skulle ha skadats under leveransen, ber vi dig vänligen kontakta Happy Anglers kundservice kundservice@happyangler.se

Kontakta oss
Hittade du inte svar på din fråga på denna sida? Kontakta vår kundservice via e-post, kundservice@happyangler.se

Betalning

Betalningssätt i Happy Angler -fiskebutiken

Vår fiskebutik accepterar betalning med kreditkort samt Klarna. 
Betalning med kreditkort:

Alla betalningar med kreditkort sker via en krypterad anslutning i vår samarbetspartner Klarnas betalningssystem. Du kan betala med följande kort: Visa, Visa Electron och Mastercard. Efter betalningen flyttas du tillbaka till Happy Angler-sidornas beställningsbekräftelse.
Betalning med Klarna:
 
Med Klarna kan man betala direkt, med faktura eller delbetalning.

Om du väljer att betala med faktura eller delbetalning sköts betalningen via Happy Anglers samarbetspartner Klarna AB. För vidare frågor gällande fakturaärenden kontakta Klarnas kundtjänst på https://klarna.com/sv/privat/kundservice 

Beställningar som överstiger 1 500 kr (SEK) kan betalas antingen i delbelopp eller via ett Klarna konto. Om du har handlat i andra butiker med ditt Klarna konto eller med delbetalning, adderas de enkelt till samma konto eller delbetalning.

Då du betalar med faktura eller i delar kontrolleras dina kreditupplysningar i realtid och förutsätter ett godkännande svar från Klarna i samband med betalningen. Om du väljer att betala med faktura eller delbetalning måste beställarens uppgifter (namn, adress och personnummer) stämma överens med uppgifterna i befolkningsregistret, annars kan kreditupplysningarna inte kontrolleras och därmed går det inte heller att betala med faktura eller i delbetalningar. Du måste ange ditt personnummer i samband med att du betalar med faktura eller i delbetalningar.

Den första fakturan skickas endast per e-post.
 
En översikt av villkor för Klarnas betalningsalternativ.

Returnering

14 dagars bytes- och returrätt

Returneringen går lätt med returblanketten du får med leveransen. Fyll i ditt kontonummer på returblanketten och skicka tillbaka paketet. Om du valde faktura som betalningssätt behöver du inte ens skriva kontonumret. Bytes- och returrätten på 14 dagar garanterar att du får de produkter du vill ha innan du betalar ett öre för din beställning. Happy Angler tar också ansvar för reparationer och service.

Om produkten du beställt har något fel eller behöver service, reparation eller andra nödvändiga åtgärder utan att det beror på användaren, tar Happy Angler ansvaret också för detta.

OBS!

Happy Anglers gratis returrätt tas bort från och med den 1 september 2021 för att begränsa onödiga returneringar som belastar natur och resurser. I framtiden kommer returnering att ha en nominell returneringsavgift på 50 kronor, som kommer att dras av från det belopp som returneras/makuleras till kunden. Happy Angler kommer att ansvara för leveranskostnaderna för kunders returer som har orsakats av plocknings-, kvalitets- eller leveransfel.

Retur och reklamation
Köpet är inte slutgiltigt innan du granskat och accepterat produkterna du köpt. Därför har du 14 dagars bytes- och returrätt efter att du mottagit försändelsen. Produkten kan returneras endast om

• den är i sin originalförpackning som är i säljbart skick (inte heller förpackningen får bära spår av användning)
• den är oskadad
• den inte uppvisar tecken på användning
• produktens/förpackningens sigill och plastfilm är hela.

Fyll i returblanketten/följebrevet som kom med paketet och sätt med i returförsändelsen.

• Packa produkten eller produkterna i sin originalförpackning (förutsättning för returrätten).
• Packa med alla delar, tillbehör, bruksanvisningar, papper m.m. som kom med produkten.
• Bifoga returblanketten/följebrevet som kom med leveransen (eller en kopia).
• Produkterna i sina originalförpackningar kan gärna packas i den förpackning de levererades i.

Returnera inte paketet som brev även om det med avseende på storleken är möjligt!
Efter att du kontaktat vår kundservice (om inte annat överenskommits):

• Packa produkterna som ska servas eller som du reklamerar i sina originalförpackningar och sedan gärna i den förpackning de levererades i.
• Skicka med följebrevet du fick med försändelsen samt en kort beskrivning på felet.
• Kundservicen skickar ett returkort till dig som du kan klistra på paketet. Sedan kan du lämna paketet vid ett godkänt ombud för att returnera det. På det sättet står Happy Angler för returkostnaderna.
• Du kan också skicka returförsändelsen på annat valbart sätt. Men välj i så fall en försändelseform som kan spåras. Happy Angler ansvarar inte för försändelser som eventuellt försvinner på vägen till oss. Ett spårningsnummer garanterar att paketet du skickat kommer fram som det ska.

Skicka produkter för service/reklamation till adressen:

Happy Angler
Posti Oy
Dickursbyvägen 148, dörrarna D51-52
01530 VANDA
FINLAND

OBSERVERA OCKSÅ FÖLJANDE VID EVENTUELL RETURNERING:

- Om produkten inte kan returneras normalt med post ansvarar kunden för returkostnaderna.
- Om du gör en produktretur från ett annat land än produkten levererades till ansvarar Happy Angler inte för returkostnaderna.
- Om den beställda produkten är stor kan kunden bli tvungen att ansvara för fraktkostnaderna.
- Se till att det ursprungliga ordernumret syns tydligt på paketet, så går hanteringen av returen så snabbt som möjligt på vårt lager.

Service- och reklamationsretur
Om produkten du beställt har något fel eller behöver service, reparation eller andra nödvändiga åtgärder utan användarens förskyllan, tar Happy Angler ansvaret för detta. För att reklamationen ska gå så snabbt som möjligt, var vänlig kontakta webbutikens kundservice.

Om du gör en produktretur från ett annat land än produkten levererades till ansvarar Happy Angler inte för returkostnaderna.

Återbetalning
Betalningen för returnerade produkter återbetalas senast inom 30 dagar efter att produkten mottagits på Happy Angler-webbutikens lager. Happy Angler kan vänta med återbetalningen tills produkten mottagits på Happy Angler-webbutikens lager eller tills kunden bevisat att produkten returnerats. Återbetalningen sköts av Klarna Ab / Adyen.

Om Happy Angler

Företagsinformation

Happy Angler är en webbutik som är specialiserad på fiske, med 10 000 - 15 000 produkter beroende på säsongen. I vårt urval hittar du kända svenska och internationella fiskemärkesprodukter samt egna högklassiga private label-produkter. Vår långa erfarenhet av fiske och effektiv köpverksamhet gör att vi kan erbjuda våra kunder både intressanta nyheter och gamla favoriter - alltid till ett så förmånligt pris som möjligt. Vår motiverade personal och sakkunniga kundservice kompletterar vårt koncept: Inget problem är för stort eller för litet för att lösas!

Vi hör till den svenska Rusta-koncernen som i fjol hade en omsättning på ca 9,4 miljarder kronor. Rusta har kring 200 fysiska butiker i fyra länder. Happy Angler-webbutiken är lokaliserad till tre språk och vi skickar dagligen hundratals beställningar till över 40 länder. Vår finskspråkiga webbplats finns på adressen www.happyangler.fi, och våra engelskspråkiga kunder använder webbplatsen www.happyangler.com.

Kontaktuppgifter:
Rusta Finland Oy
Portparksvägen 1     
01200 VANDA
FINLAND

Fiskebutikens kundservice:
kundservice@happyangler.se
öppen vardagar kl. 8–14

FAQ – Frågor och svar

Våra kunders vanligaste frågor med svar:

• Kan jag handla i webbutiken utan att registrera mig?
Ja det kan du! Beställningen kan göras som inloggad kund eller helt utan registrering. Vi rekommenderar att du registrerar dig i vår Happy Angler Club, eftersom det kostnadsfria medlemskapet ger många fördelar utan att du förbinder dig till någonting. Du kan läsa mer om Happy Angler Club här.

• Kan jag beställa genom att ringa er kundservice?
Vi tar tyvärr inte emot beställningar per telefon, eftersom valet av betalningssätt inte kan göras via ett telefonsamtal.

• Jag beställde men fick ingen orderbekräftelse - vad ska jag göra?
Vår kundservice hjälper dig gärna i sådana här situationer. Antagligen beror problemet på att systemet inte återförde dig till webbutiken efter betalningen och att din beställning därför inte registrerades. Kontrollera också skräppostmappen i din e-post. En del e-postprogram kan tolka vår orderbekräftelse som skräppost.

• Jag betalade precis min beställning och fick orderbekräftelsen - när skickas min beställning?
Vårt lager är öppet vardagar, med hänsyn till Finlands lätthelgdagar. Beställningarna skickas i regel antingen på beställningsdagen eller därpå följande arbetsdag, beroende på arbetssituationen på lagret. Observera att eventuella reor belastar logistiken avsevärt. När beställningen går från vårt lager i Brutuby skickar vi alltid ett separat meddelande med ett spårningsnummer till e-postadressen i beställningen.

• Jag har glömt mitt lösenord - vad ska jag göra?
Du får ett nytt lösenord genom att klicka på länken ”Glömt ditt lösenord?” på inloggningssidan och sedan följa de instruktioner du får till din e-post.

• Vad är en rabattkod och hur fungerar den?
Happy Angler använder rabattkoder i sin marknadsföring och för att belöna sina kunder. Rabattkoden är en kort bokstavs-/sifferkombination som matas in i Rabattkod-fältet på varukorgssidan och sedan aktiveras. Beroende på situationen kan rabattkoden berättiga kunden till t.ex. en vara på köpet, gratis leverans eller en procentuell rabatt. Rabattkoden måste skrivas in i exakt den form den angivits. Beakta även STORA och små bokstäver.

• När levereras min beställning?
Vi skickar ett spårningsnummer för varje försändelse och var paketet är kan också följas med på kundens egna sidor. Leveranstidtabellen beror på flera faktorer, bl.a. leveranssättet som valts vid beställningen samt de beställda produkternas lagersaldo.

• Kan jag beställa momsfritt i mitt företags namn?
Jadå! Vi kan leverera produkter utan moms om beställaren är ett företag utanför Finland som är momsregistrerat i sitt eget land. Skicka produktnumren till vår kundservice tillsammans med noggranna faktureringsuppgifter (inkl. VAT-nummer). När du betalat vår förhandsfaktura samlas din beställning på vårt lager och levereras till önskad adress som vanlig försändelse. En momsfri beställning måste till sitt värde vara minst 10 000 SEK.

• Hur lång är leveranstiden vanligen?
De produkter som finns i lagret vid beställningstidpunkten strävar vi till att skicka följande arbetsdag. Den vanliga leveranstiden till Sverige är från fyra till sex vardagar.

• Var ser jag om produkten finns i lager?
På produktens egen produktsida ser du lagerstatus, alltså hur många som finns i lager. Om produkten är en beställningsvara står det och produktens leveranstid på samma ställe.

• Kan jag få leveransen till en annan adress - eller till en annan mottagare?
Javisst! Du kan ange mottagarens uppgifter i samband med beställningen. Du kan också välja att hämta paketet på ett valbart Bring ombud, Bring paketbox eller DB Schenker ombud.

 

Kundservice
Leveranssätt och kostnader
Betalning
Returnering
Om Happy Angler
FAQ – Frågor och svar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Missa inte exklusiva erbjudanden, rabattkoder och guider!